#تعهد_به_مشتری

#تعهد_به_مشتری

Loading

از قدیم میگن : مرده و قولش . اما خب من بیشتر عقیده دارم انسانه و قولش.
حتما تا الان خریدی انجام دادید که باید ساخته میشده یا باید براتون حمل می کردن ، مثلا مبلمان یا ماشین لباسشویی.
یا شاید وسیله ای رو برای تعمیر داده باشید و زمانی رو برای تعمیر به شما گفته باشند و یا حتی ممکنه پولی رو به دوستی قرض داده باشید و توافق کرده باشید چه زمانی اون پول رو بهتون برگردونه.
حالا اگر همه این توافق ها ، قول و قرار ها عملی نشن و زمان ها طولانی تر بشه ، شما احساسی خواهید داشت ، شاید ناراحتی ، شاید دلخوری و حتی خشم.  چه تصمیمی می گیرید : دیگه سفارش نمیدم ، دیگه خرید نخواهم کرد ، برم سفارشم رو پس بگیرم ، شکایت کنم و شاید هزاران فکر و تصمیم دیگه.
حالا شما به عنوان یک فروشنده کالا یا خدمت ، چه وظیفه ای دارید اگر نتونید به هر دلیلی تعهد خودتون رو نسبت به مشتریتون در موعد مقرر به انجام برسونید؟
#تجربه_من ، میگه بهترین روش ، صحبت و مذاکره با مشتری و توضیح دلیل واقعی عدم انجام تعهده. اینکه هزار دلیل ریز و درشت برای توجیه عدم انجام تعهد بیاریم ، عملا دردی از مشتری دوا نمی کنه. پس بهتره حداقل با مشتری #صداقت داشته باشیم و واقعیت ها را رو با مشتری مطرح کنیم.
#تجربه_من ، نشون داده ، بهتره اول در شروع مذاکره از مشتری رسما از طرف شخص خودمون و بعد از جانب شرکت به دلیل تاخیر عذر خواهی کنیم ، در مرحله بعدی با مشتری همدردی کنیم و بگیم شرایط رو از سمت مشتری درک می کنیم ، توضیح بدیم چرا ارائه کالا یا خدمت مورد انتظار مشتری با تاخیر مواجه شده ، در مرحله بعد اگر می تونیم ، راه حل جایگزینی ارائه بدیم و اگر نمی تونیم و شرایط جایگزینی رو نداریم ، باید به مشتری متعهد بشیم که تمام تلاشمون رو برای انجام تعهد خواهیم کرد.
در انتها مجدد از مشتری دلجویی کنیم. اما یادمون باشه ، در زمان تحویل کالا یا خدمت حتما با ارائه یک هدیه کوچیک و یا یک پیام تشکر همراه با کالا یا خدمت از صبوری و اعتماد مشتری تشکر کنیم.
#تجریه_من ، به من آموخته بیشتر مشتریان حاضر هستند از اشتباهات ما بگذرند و تاخیرها و بدقولی ها رو بپذیرند به شرط اینکه #صادقانه ، #همدلانه و #مسئولیت_پذیر  رفتار کنیم.
#تجربه_من
#اخلاق_کاری
#مشتری
#مشتری_مداری
#مشتری
#بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *